Sexual diversity: teacher's perspectives at rural school units at São Raimundo Nonato (Piauí, Brazil)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26694/rles.v27i53.3817

Keywords:

Sexuality, Education, Teaching

Abstract

Sexuality is a commonplace issue and the school this subject is part of the environment school, both in implicit and explicity forms. In this way, to discuss the affective-sexual relations in the alternative ways in the education is to seek understand how school deal with the sexual diversity theme at the knowledge construction. This research aims to analyze, at the rural education field, the aspects of sexual diversity subject in the finals years at primary school at rural schools in the municipality of São Raimundo Nonato-  Piauí and the relevance of this theme to the pedagogical practices. The technical process used was the survey method and to obtein the research data was made by the a on line mix questionnaire aplication, sent by e-mail, directed to the teachers. The results obtained evidenced that the educational institutions searched show a lack of actions directed to the sexual diversity issue and subjects related to the sexual education at school activities. In this context, is understood that both the sexual diversity teach and the suxuality universe are questions that could be inserted at the pedagogical practices, due to be according to the normative proposed to the basic education learnig, by relevance about the themes to the students school formation, as how the interest to the respondents by the sexual diversity theme during the process of the research.

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Author Biographies

Thyanne Michelle Ferreira Alves, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Graduada em História pela Universidade Regional do Cariri (URCA), especialização em História do Brasil pela URCA e especialização em Ensino Superior, Contemporaneidade e Novas Tecnologias pela Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF). Mestrado em Extensão Rural pela UNIVASF, Juazeiro - BA. É Técnica Administrativa em Educação na UNIVASF, no cargo de Auxiliar de Biblioteca. Desenvolve atividades relacionadas as questões socio-culturais, organização de eventos acadêmicos e extensão universitária.

 

Fulvio Torres Flores, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Graduado em Comunicação Social pela Fundação Armando Alvares Penteado (1999) e em Letras pela Universidade de São Paulo (2009), com mestrado (2008) e doutorado (2013) em Estudos Linguísticos e Literários em Inglês pela Universidade de São Paulo. Foi Coordenador do Programa Inglês/Idiomas sem Fronteiras (IsF-MEC) no período de 2013 a 2017, Editor da Extramuros - Revista de Extensão da Univasf no período de 2013 a 2016, e Diretor de Arte, Cultura e Ações Comunitárias da UNIVASF no período de 2016 a 2017. É Professor Associado do Curso de Licenciatura em Artes Visuais da Univasf, onde coordena projetos de pesquisa e extensão na área de literatura e artes. É professor-orientador do Programa de Pós-Graduação em Extensão Rural na Univasf (desde 2016, ano da criação do programa). Editor responsável da Revista Dramaturgia em Foco, ligada ao Grupo de Pesquisa Narrativas e Visualidades: Análise e Crítica Sócio-histórica, do qual é líder. A revista iniciou suas atividades em 2017. Tem experiência na área de Dramaturgia, Literatura e Cinema.

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Published

2023-03-24

How to Cite

Alves, T. M. F., & Torres Flores, F. . (2023). Sexual diversity: teacher’s perspectives at rural school units at São Raimundo Nonato (Piauí, Brazil) . Languages, Education and Society, 27(53), 374–401. https://doi.org/10.26694/rles.v27i53.3817

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