DOSSIER PRESENTATION: DIDACTICS – WEAVINGS FOR COMPLEX "FEELING-THINKING" AND TRANSDISCIPLINARITY IN CONTEMPORANEITY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26694/rles.v29i60.6780

Keywords:

didactics, dossier, education

Abstract

The Dossier brings together 10 articles presenting research results and studies on didactics in human formation from a humanistic, critical, and transdisciplinary perspective. The articles are authored by researchers in the field of Education from different countries (Brazil, Spain, Bolivia, and Mozambique) and Brazilian states.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marilza Vanessa Rosa Suanno, Universidade Federal de Goiás - UFG

Doctor en Educación por la Universidade Católica de Brasília (UCB). Docente Investigador de la Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil. Dirección de envio: Rua 235, Setor Universitário, CEP 74605-050, Goiânia, Goiás, Brasil.

Núria Lorenzo Ramírez, Universidade de Barcelona

Professora do Programa de doctorado em Educación y Sociedad. Facultad de Educación. Universitat de Barcelona – UB/Espanha.

Rafael Montãno Arrieta , Universidad Mayor de San Andrés - UMSA

Doctorante en educación superior. CEPIES. UMSA. Magister en Ciencias Biológicas y biomédicas, mención en Genética Médica. UMSA. Especialista por Residencia Médica en Genética Clínica. Univ. De la Habana. Cuba. Especialidad en Biología Molecular y Citogenética. Univ. Nebrija España. Diplomado en Cardiología Fetal. Univ. Católica de Córdova. Medicina materno Fetal. Hospital Italiano. B.A. Argentina. Docente investigador titular.

References

MORIN, Edgar. A cabeça bem feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. 8. ed. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2003.

MORIN, Edgar. Ensinar a viver - manifesto para mudar a educação. Tradução de Edgard de Assis Carvalho e Mariza Perassi Bosco. Porto Alegre: Sulina, 2015. 183p.

MORIN, Edgar. La Vía. Para el futuro de la humanidade. Tradução Núria Petit Fontseré. Barcelona: Paidós, 2011.

SUANNO, Marilza Vanessa Rosa. Didática e trabalho docente sob a ótica do pensamento complexo e da transdisciplinaridade. Tese de Doutorado em Educação, pelo Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação, pela Universidade Católica de Brasília – UCB, Brasília-DF, 2015. 493 p.

SUANNO, Marilza Vanessa Rosa. Entre brechas e bifurcações a didática segue em movimento e em contraposição ao neoliberalismo/neotecnicismo. Cadernos de Pesquisa, v. 29, n. 3, 29 Dez 2022 Disponível em: https://periodicoseletronicos.ufma.br/index.php/cadernosdepesquisa/article/view/19601. Acesso em: 27 mai 2025.

SUANNO, Marilza Vanessa Rosa. Para além dos territórios disciplinares: transdisciplinaridade como princípio-estratégia de reorganização do conhecimento. Debates em Educação, [S. l.], v. 14, n. 36, p. 270–280, 2022. DOI: 10.28998/2175-6600.2022v14n36p270-280. Disponível em: https://www.seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/14778. Acesso em: 27 maio. 2025.

Published

2025-05-23

How to Cite

Suanno, M. V. R., Ramírez, N. L., & Arrieta , R. M. (2025). DOSSIER PRESENTATION: DIDACTICS – WEAVINGS FOR COMPLEX "FEELING-THINKING" AND TRANSDISCIPLINARITY IN CONTEMPORANEITY. Languages, Education and Society, 29(60), 1–6. https://doi.org/10.26694/rles.v29i60.6780

Similar Articles

<< < 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.