HOSPITAL AND HOME EDUCATIONAL CARE - ACCESS TO EDUCATION, FROM A HUMAN RIGHT PERSPECTIVE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26694/rles.v28i57.3962

Keywords:

Hospital and Home Educational Service, Education, Human Right

Abstract

This study aims to highlight the importance of hospital and home educational care for students away from school activities who are prevented from attending regular school due to hospitalization for reasons of health treatment in Brazil from the perspective of human rights. . Education is everyone's right, it is provided for in Article 6 of the Federal Constitution of 1988 as a fundamental right of a social nature, a duty of the State and the family, promoted and encouraged with the collaboration of society. The development of the research was carried out through a bibliographical research seeking in the literature subjects, concepts and definitions on the theme that deal with the subject. Hospital and home educational care is a teaching modality that supports access to education, which is an inalienable right of every citizen, and based on this investigation, it was possible to verify the possibility, need and legitimacy of teaching work in spaces school and non-school.

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Author Biographies

Sandra Santos Cerqueira, Faculdade da Baixada Fluminense - FEBF/Uerj

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação, Cultura e Comunicação da Faculdade da Baixada Fluminense (FEBF/UERJ)- 2023). Possui Pós-Graduação Lato Sensu em Supervisão Escolar (2018). Graduação em Pedagogia pelo Centro Universitário da Cidade (2010). Realizou um trabalho de coordenação pedagógica na ONG "Jongo da Serrinha", no bairro de Madureira (RJ)-2011/2. Atualmente é professor II - Áreas integradas da Prefeitura Municipal de Duque de Caxias (RJ).

Ediclea Mascarenhas Fernandes, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)

Professora Associada da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Coordenadora do Núcleo de Educação Especial e Inclusiva e Líder do Grupo de Pesquisa do CNPQ Produção de Materiais Didáticos Acessíveis para Alunos com Deficiências em Contextos Formais e Informais de Educação. Doutora em Ciências pela FIOCRUZ, Mestre em Educação pela UERJ, Psicóloga pela UFRJ e Pedagoga pela UNIGRANRIO. Professora Permanente do Programa de Pós Graduação em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas, FEBF/UERJ do Mestrado em Diversidade e Inclusão e Doutorado em Ciências, Tecnologia e Inclusão da Universidade Federal Fluminense. 

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Published

2024-05-03

How to Cite

Santos Cerqueira, S., & Mascarenhas Fernandes, E. . (2024). HOSPITAL AND HOME EDUCATIONAL CARE - ACCESS TO EDUCATION, FROM A HUMAN RIGHT PERSPECTIVE. Languages, Education and Society, 28(57), 1–22. https://doi.org/10.26694/rles.v28i57.3962

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