Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • INÍCIO
  • Atual
  • ANTERIORES
  • About
    • SOBRE A REVISTA
    • EQUIPE EDITORIAL
    • SUBMISSÕES
    • Diretrizes para autores
    • Privacy Statement
    • CONTATO
  • Index
  • Avaliadores
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
  • TEMPLATE
    • Português
    • Espanhol
    • Inglês
  • NOTÍCIAS
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 16 (2007)

No. 16 (2007)

					View No. 16 (2007)
Published: 2007-06-12

Editorial

  • EDITORIAL

    COMITÊ EDITORIAL
    07-08
    • PDF (Português (Brasil))

Artigos

  • A PESSOA SURDA E SUAS POSSIBILIDADES NO PROCESSO DE APRENDIZAGEM E ESCOLARIZAÇÃO

    RENATA RAZUCK , MARIA CARMEN V. R. TACCA , ELIZABETH TUNES
    09-18
    • PDF (Português (Brasil))
  • DESIGUALDADE DE ACESSO E PERMANÊNCIA NA UNIVERSIDADE: TRAJETÓRIAS ESCOLARES DE ESTUDANTES DAS CLASSES POPULARES

    SAMARA CRISTINA SILVA PEREIRA , GUIOMAR DE OLIVEIRA PASSOS
    19-32
    • PDF (Português (Brasil))
  • AVALIAÇÃO DO APRENDIZADO NO ENSINO MÉDIO: ANÁLISE DE PROPOSTAS DA SECRETARIA DE EDUCAÇÃO BÁSICA DO CEARÁ

    SANDRA MARIA COÊLHO DE OLIVEIRA , WAGNER BANDEIRA ANDRIOLA
    33-50
    • PDF (Português (Brasil))
  • EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS: QUE EDUCAÇÃO É ESSA?

    MARIA DA GLÓRIA CARVALHO MOURA
    51-64
    • PDF (Português (Brasil))
  • JUVENTUDES E CULTURA DE PAZ: DIÁLOGOS DE ESPERANÇA

    KELMA SOCORRO LOPES DE MATOS
    65-70
    • PDF (Português (Brasil))
  • POLÍTICA DE ORIENTAÇÃO PARA FORMAÇÃO DO POLICIAL CIVIL NO PIAUÍ

    JOSÉ DA CRUZ BISPO DE MIRANDA
    71-84
    • PDF (Português (Brasil))
  • A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS NATURAIS: PERSPECTIVAS PARA O SEMI­ ÁRIDO PIAUIENSE

    ELMO DE SOUZA LIMA , JOSÉ AUGUSTO DE CARVALHO MENDES SOBRINHO
    85-96
    • PDF (Português (Brasil))
  • LA CREAZIONE SOCIALE TRA ISTITUZIONI E CITTADINI

    ANTONIA DE VITA
    97-107
    • PDF (Português (Brasil))

Resumo

  • RESUMOS

    COMITÊ EDITORIAL
    108-117
    • PDF (Português (Brasil))

Make a Submission

Make a Submission

idiomas

Idioma

Português (Brasil) English Español (España)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Keywords

barralateral

REDES SOCIAIS

   

Preservação

Preservação Digital

The Journal is a publication of the Graduate Program in Education (PPGED/UFPI)
Contact / Address
The Journal Languages, Education, and Society - LES
ISSN: 1518-0743 | e-ISSN: 2526-8449 | DOI Prefix: 10.26694 | Qualis: A3
Federal University of Piauí, Ministro Petrônio Portella University Campus
Center for Education Sciences, Graduate Program in Education - PPGEd
Neighborhood: Ininga, ZIP Code: 64049-550, Teresina - PI
Email: revistales.ppged@ufpi.edu.br

The Journal Languages, Education, and Society - LES is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.